12 Ιαν 2017

Σχέδια για επέκταση του ΤΡΑΜ σε Κερατσίνι – Πέραμα!

Έφτασε οπως φαίνεται η ώρα της Αττικό Μετρό να βάλει σε ράγες τις επόμενες επεκτάσεις του Τράμ Αθηνών και σε άλλες περιοχές του Πειραιά.

Σήμερα η Αττικό Μετρό δημοσίευσε στον ιστότοπο της την προκήρυηξη του διαγωνισμου για τις αναγκαίες τοπογραφικές μελέτες των επεκτάσεων του Τραμ προς Κερατσίνι και Πέραμα.Σύμφωνα με όσα έχουν γινει γνωστά , η γραμμή θα ειναι διπλή μήκους 8,9 χλμ,σε αντίθεση με τον Πειραιά που είναι μονή., Θα είναι μερικώς υπογειοποιημένη και θα αποτελείται απο 17 στάσης. (8 διπλής κατεύθυνσης, 8 μονής και ένας τερματικός σταθμός) που θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το Κερατσίνι και το Πέραμα.

Η διαδρομή της επέκτασης του Τραμ προς Κερατσίνι και Πέραμα προβλέπεται σε γενικές γραμμές να ακολουθήσει την προϋπάρχουσα χάραξη του παλιού τροχιοδρόμου Περάματος, την τελευταία δηλαδή από τις παλιές γραμμές του Τραμ που καταργήθηκε τον Απρίλιο του 1977 ,δηλαδή 40 χρόναι πριν.

Τα οχήματα θα κινούνται σε αποκλειστικό διάδρομο, ενώ στo Kερατσίνι προβλέπεται υπογειοποίηση, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για ανάπλαση στην επιφάνεια. Η γραμμή αυτή δηλαδή θα είναι η πρώτη και μοναδική μερικώς υπογειοποιημένη γραμμή Τραμ στην Αθήνα.

Πως θα κινείται το τράμ

Η αρχή της γραμμής της επέκτασης τοποθετείται αμέσως μετά τον υπό κατασκευή σταθμό Τραμ στο λιμάνι του Πειραιά (Ακτή Ποσειδώνος). Το Τραμ κινούμενο επιφανειακά στην δυτική πλευρά της ακτής Ποσειδώνος συνεχίζει κατά μήκος της Ακτής Καλλιμασιώτη και της ακτής Κονδύλη, κάνοντας δηλαδή το γύρο του λιμανιού. Στη συνέχεια στρέφεται δεξιά επί της οδού Θερμοπυλών ως το ύψος της οδού Θεσμοφορίου, όπου διασταυρώνεται με τη γραμμή του ΟΣΕ. Ακολούθως, στρέφεται αριστερά, ακολουθώντας την παλιά διαδρομή του Τραμ επί της οδού Μαρίας Κιουρί. Η γραμμή διασταυρώνεται με την οδό Αγίου Όρους, την πλατεία Ταμπουρίων (πλατεία Λαού), και μέσω της Αυξεντίου Παλληκαρίδη καταλήγει στην λεωφόρο Δημοκρατίας (στο ύψος της Ιχθυόσκαλας).

Η γραμμή συνεχίζει στο δεξιό ρεύμα της λεωφόρου Δημοκρατίας, μέχρι και το ύψος των διυλιστηρίων. Από εκεί ξεκινάει μία κυκλική διαδρομή μέσω της λεωφόρου Ειρήνης. Ενώ η διαδρομή προς Πέραμα θα γίνεται μέσω της λεωφόρου Ειρήνης, η διαδρομή προς Πειραιά θα γίνεται μέσω της λεωφόρου Δημοκρατίας. Οι δύο κατευθύνσεις κίνησης συναντώνται επί της λεωφόρου Δημοκρατίας, μετά την οδό Βάρναλης. Το τέρμα της γραμμής θα είναι στο ύψος του λιμεναρχείου Περάματος.

Το τμήμα της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο ως τη λεωφόρο Δημοκρατίας προβλέπεται να είναι υπογειοποιημένο. Τα ακριβή σημεία από όπου θα ξεκινάει και θα καταλήγει η υπογειοποίηση θα διευκρινιστούν μέσω μελετών.



Το συνολικό μήκος της επέκτασης ανέρχεται σε 8,9 χλμ διπλής γραμμής (συνολικό μήκος γραμμών περίπου 17,8 χλμ), συν 0,5 χλμ διπλής υπηρεσιακής γραμμής για τη σύνδεση με το αμαξοστάσιο.

Στάσεις : Ποιές θα είναι,που θα βρίσκονται, και πως θα ονομάζονται

Κατά μήκος της διαδρομής, θα κατασκευαστούν 8 στάσεις διπλής κατεύθυνσης (καθώς και ο τερματικός σταθμός Περάματος) και 8 στάσεις μονής κατεύθυνσης. Οι στάσεις αυτές θα είναι (*ονομασίες και χωροθέτηση ενδεχομένως να αλλάξουν):
Ακτή Ποσειδώνος (η στάση θα κατασκευαστεί στα πλαίσιο της επέκτασης ΣΕΦ – Πειραιάς)
Λιμάνι (διπλής κατεύθυνσης, στο ύψος του σταθμού ΗΣΑΠ, ανταπόκριση με γραμμές 1 και 3 του Μετρό)
Αγ. Διονύσιος (διπλής κατεύθυνσης, στο ύψος της διασταύρωσης Ακτής Κονδύλη και Θερμοπυλών, πριν ή μετά την στάση αυτή αναμένεται να ξεκινήσει η υπογειοποίηση της γραμμής)
Αγ. Δημήτριος (διπλής κατεύθυνσης, αναμένεται να είναι υπόγεια, στο ύψος της διασταύρωσης Μαρίας Κιουρί και Αγ. Δημητρίου)
Παναγιωτάκου (διπλής κατεύθυνσης, αναμένεται να είναι υπόγεια, στο ύψος της διασταύρωσης Μαρίας Κιουρί και Σπάρτης)
Πλατεία Λαού (Ταμπούρια) (διπλής κατεύθυνσης, αναμένεται να είναι υπόγεια, στο ύψος της διασταύρωσης Μαρίας Κιουρί και Κωνσταντινουπόλεως)
Αγ. Γεώργιος (διπλής κατεύθυνσης, αναμένεται να είναι υπόγεια, στο ύψος της διασταύρωσης Αυξεντίου Παλλικαρίδη και Βυζαντίου, )
Δημοκρατίας (διπλής κατεύθυνσης, πριν ή μετά από τη στάση αυτή, η γραμμή θα βγαίνει στην επιφάνεια, στο ύψος της διασταύρωσης Αυξεντίου Παλλικαρίδη και Δημοκρατίας)
Νέο Ικόνιο (διπλής κατεύθυνσης, επί της λεωφόρου Δημοκρατίας, στο ύψος του Δημοτικού Σχολείου Νέου Ικονίου)

Κατεύθυνση προς Πέραμα:
Λανίτου (μονής κατεύθυνσης, στο ύψος της διασταύρωσης λεωφόρου Ειρήνης και Λανίτου)
Αγ. Νικολάου (μονής κατεύθυνσης, στο ύψος της διασταύρωσης λεωφόρου Ειρήνης και Αγ. Νικολάου)
Πλατεία Ηρώων (μονής κατεύθυνσης, επί της λεωφόρου Ειρήνης στο ύψος της πλατείας Ηρώων)
Πλατεία (μονής κατεύθυνσης, στο ύψος της διασταύρωσης Αγίου Γεωργίου και Βοσπόρου)
Λιμήν Περάματος (ο τερματικός σταθμός στο πορθμείο Περάματος)

Κατεύθυνση προς Πειραιά:
Δημαρχείο (μονής κατεύθυνσης, επί της λεωφόρου Δημοκρατίας στο ύψος του δημαρχείου Περάματος)
Κέκροπος (μονής κατεύθυνσης, στο ύψος της διασταύρωσης λεωφόρου Δημοκρατίας και Κέκροπος)
Ορφέως (μονής κατεύθυνσης, στο ύψος της διασταύρωσης λεωφόρου Δημοκρατίας και Ορφέως)
Λανίτου (μονής κατεύθυνσης, στο ύψος της διασταύρωσης λεωφόρου Δημοκρατίας και Λανίτου)

Για τις ανάγκες της επέκτασης, θα δημιουργηθεί αμαξοστάσιο εντός των ορίων του δήμου Κερατσινίου, σε χώρο που γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ στα ανατολικά της Μ. Κιουρί και στα νότια της λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως (Σχιστού – Σκαραμαγκά). Η πρόσβαση θα γίνεται μέσω υπηρεσιακής διπλής γραμμής που θα συνδέει τη λεωφόρο Δημοκρατίας με το αμαξοστάσιο. Εντός του αμαξοστασίου θα κατασκευαστεί χώρος εναπόθεσης συρμών, συνεργείο συντήρησης και υποσταθμός έλξης.




Δείτε ΕΔΩ την Περίληψη της Διακήρυξης σε μορφή .pdf (265 KB)

Δείτε ΕΔΩ τη Διακήρυξη σε μορφή .pdf (750 ΚΒ)

Δείτε ΕΔΩ το Τεύχος Συγγραφής Υποχρεώσεων σε μορφή .pdf (1,65 ΜΒ)

Δείτε ΕΔΩ την Προεκτιμώμενη Αμοιβή σε μορφή .pdf (385 ΚΒ)

Δείτε ΕΔΩ τα Τεχνικά Δεδομένα σε μορφή .pdf (1,21 ΜΒ)

Δείτε ΕΔΩ τον Φάκελο Σύμβασης σε μορφή .pdf (1,46 MB)

Χάρτης 1.1 – Προσάρτημα τον Φάκελο Έργου (1,31 ΜΒ)

Χάρτης 2.1 – Προσάρτημα τον Φάκελο Έργου (1,37 ΜΒ)

Χάρτης 2.2 – Προσάρτημα τον Φάκελο Έργου (691 ΚΒ)

Με πληροφορίες απο το athenstransport.com και το ametro.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Recent Posts Widget

ΝΙΚΑΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ